Bij ons op school maak je vaak keuzes en heb je invloed op je eigen leerroute. Daarbij krijg je intensieve begeleiding van je persoonlijke coach.
Sommige leerlingen hebben in hun schooltraject extra ondersteuning nodig. Hieronder enkele onderdelen waarop wij extra ondersteuning bieden.
Iedere leerling is anders en heeft hierom dus ook andere begeleiding of ondersteuning nodig. Hierom maken we altijd per leerling een ontwikkelingsplan wanneer nodig. In dit plan worden de leerling, ouder(s)/verzorger(s) en eventuele andere instanties betrokken.
Dyslexie
In het eerste leerjaar onderzoeken we of er leerlingen zijn die mogelijk dyslexie hebben. Met een officiële dyslexieverklaring heb je recht op extra faciliteiten bij toetsen zoals: extra tijd, vergrote teksten en aangepaste normen voor spelfouten. Bovendien mag je – als daar gelegenheid voor is – mondeling in plaats van schriftelijk overhoord worden.
Re-integratie langdurig zieke leerlingen
Ben je langdurig ziek (geweest) dan kijken we of er extra begeleiding nodig is. Je krijgt dan hulp bij het in kaart brengen en wegwerken van achterstanden in lesstof en toetsen.
Ondersteuningsteam
De ondersteuningscoördinatoren coördineren het ondersteuningsbeleid rondom leerlingen.
Samen met de coach, ouder(s)/verzorger(s), leerling en eventueel andere instanties bekijken zij welke begeleiding de leerling nodig heeft en hoe we hierin kunnen ondersteunen.
Hoogbegaafde leerlingen
Ben je een hoogbegaafde leerling en heb je meer maatwerk nodig? We denken graag mee in hoe we het voor jou zo goed mogelijk kunnen vormgeven.
Intensieve samenwerking
We willen graag zo vroeg mogelijk een goed beeld hebben van je capaciteiten en eventuele ondersteuningsbehoeften. We hebben daarom intensief contact met je ouder(s)/verzorger(s), basisschool, vakdocenten en andere betrokkenen.