Home » Leerlingen mogen bij mij altijd zichzelf zijn. Dat probeer ik uit te dragen in alles wat ik doe.
Mijn naam is Charlotte van Donk – van Leuven en ik werk als schoolpedagoog op het Willibrord Gymnasium. Ik werk 0,6 fte: twee ochtenden en twee hele dagen.
Waarom is het zo leuk om hier te werken?
Mijn functie is ontzettend veelzijdig. Elke dag bied ik ondersteuning en begeleiding aan leerlingen, zodat zij zich veilig voelen, kunnen leren en zich kunnen ontwikkelen. Ik werk nauw samen met leerlingen, collega’s, ouders/verzorgers en externe partners zoals het samenwerkingsverband, om voor iedere leerling passend onderwijs te kunnen organiseren.
Samen bedenken we passende leertrajecten en leggen we dit vast in een plan van aanpak of OPP. Zo weet iedereen aan welke doelen we werken en wat ieders rol daarin is. Naast mijn werk als pedagoog ben ik ook aandachtsfunctionaris, anti-pestcoördinator en coach bij Proloo9.
Geen dag is hetzelfde: mijn werk zit vol verrassingen, mooie momenten en soms ook uitdagingen. Het is niet altijd makkelijk, maar samen zetten we ons elke dag in om maatwerk te leveren en rekening te houden met verschillen. Iedereen is anders, en bij ons op school mag je dat vooral ook zijn.
Wat het Willibrord extra fijn maakt, is dat we een kleine en overzichtelijke school zijn. We weten elkaar snel te vinden en dat maakt samenwerken prettig en effectief.
Met welke medewerker zou je een dag willen ruilen en waarom?
Eigenlijk met niemand. Ik ben heel tevreden met mijn rol op school. Maar als ik mocht kiezen, zou ik graag een dag leerling willen zijn. Ik zou willen ervaren hoe een schooldag er door hun ogen uitziet: waar word je blij van, wat is lastig, en hoe voelt dat dan? Die ervaring lijkt me enorm waardevol voor mijn werk.
Waarom ben jij het Willibrord Gymnasium?
Ik ga altijd uit van de mogelijkheden, talenten en perspectieven van leerlingen. Bij mij mogen zij altijd zichzelf zijn, en dat probeer ik uit te dragen in alles wat ik doe. Dat maakt dat ik me echt verbonden voel met het Willibrord Gymnasium.