Sommige leerlingen hebben in hun schooltraject extra ondersteuning nodig. We hebben aandacht voor leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Zo kan er indien nodig extra ondersteuning geboden worden aan kinderen met bijvoorbeeld dyslexie, faalangst of examenvrees en hoogbegaafde leerlingen.
Ondersteuningsteam
De ondersteuningscoördinator coördineert, in overleg met de coördinatoren van de onder- en bovenbouw, het ondersteuningsbeleid rondom leerlingen.
Het ondersteuningsteam ondersteunt, begeleidt en informeert de coaches zodanig dat ze kennis en vaardigheden ontwikkelen om de juiste ondersteuning te kunnen bieden.
Mocht een leerling, om wat voor reden dan ook, extra ondersteuning nodig hebben, dan bekijkt het ondersteuningsteam in overleg met de onder- of bovenbouwcoördinator en coach wat nodig en wat mogelijk is. Het uitgangspunt is dat iedere leerling wordt begeleid door de eigen coach, maar in uitzonderlijke gevallen kan het ondersteuningsteam dit tijdelijk overnemen.
Voor leerlingen die (tijdelijk) extra ondersteuning nodig hebben wordt een OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP) opgesteld waarin afspraken over de begeleiding worden vastgelegd en gemonitord.